https://esfahan.org/

برگرفته از وبسایت بانک اطلاعات مشاغل اصفهان

اسموتی رژیمی

اسموتی رژیمی چیست؟ اگر شما تاکنون برای یک صبحانه سریع و یا یک میان وعده سالم از اسموتی تازه مصرف کرده اید، احتمالاً در ترکیباتش یکی از مواد زیر استفاده شده:

  • میوه
  • جو دوسر
  • محصولات لبنی
  • عسل یا سیروپ افرا

مشکل استفاده از این مواد برای اسموتی در ساختار مواد مغذیاستفاده شده در کنار یکدیگر است. این اسموتی چه در خانه تهیه شده باشد و چه از فروشگاه خریده شده باشد، ممکن است چیزی جز مقادیر بیش از حد قند و چربی همراه با چند تکه کیک و آب نبات نباشد.

این بدان معنا نیست که اسموتی ها نمی توانند برای شما مناسب باشند. فقط باید بدانید که کدام مواد تشکیل دهنده را شامل می شود و کدام ماده از آنها حذف شده. در اینجا نحوه تهیه اسموتی رژیمی و سالمتر به صورت ساده آموزش داده شده است.


جهت مشاهده مستقیم فهرست بهترین متخصصین تغذیه اینجا را کلیک کنید


تهیه بهترین اسموتی رژیمی

اضافه کردن مشیرین کننده ها چیزی است که معمولاً اسموتی را ناسالم می کند. مثلا اگر چیزهایی مانند بستنی، شربت، شکلات، پودر و پودینگ را به آن اضافه کنید. اما همیشه هم مواد ناسالم اینقدر آشکار نیستند. حتی اگر از شکر و مواد شیرین کننده غیر طبیعی هم استفاده نکنید، باز هم احتمال این وجود دارد که بیش از حد قند در آن وجود داشته باشد.

با انتخاب هوشمندانه میوه ها، استفاده نکردن از آب میوه های آماده و اضافه کردن مواد پروتئینی، شیر و چربی های مفید، می توانید اسموتی های سالم درست کنید که به همان اندازه اسموتی های آماده خوشمزه و پر کالری هستند.

برای اسموتی رژیمی میوه هایی را انتخاب کنید که قند کمتری دارند

بیشتر انواع توت ها مانند توت سیاه، تمشک و حتی توت فرنگی میزان قند کمی دارند. گریپ فروت ، طالبی و پاپایا نیز به همین صورت هستند.

اسموتی چیست؟ دو

موزها اغلب در اسموتی ها برای غلیظ تر کردن آنها استفاده می شوند، اما ۸۵ گرم موز تقریباً بیش از ۱۰ گرم قند دارد. گیلاس، انبه، انگور و انجیر نیز قند بسیار زیادی دارند. سعی کنید از میوه های با قند طبیعی کمتر استفاده کنید، حتی میتوانید از میوه منجمد استفاده کنید. میوه های یخ زده (بدون قند اضافه شده) اسموتی های شما را غلیظ و یخمکی می کند. استفاده از نصف گلابی با چند تکه یخ، روش دیگری برای بدست آوردن آن بافت عالی در اسموتی است.

از مصرف آب میوه آماده و خریداری شده در اسموتی رژیمی خودداری کنید

در عوض، از آب میوه ای که خودتان درست میکنید استفاده کنید. می توانید آب نارگیل را هم امتحان کنید. آب نارگیل تازه بسیار شیرین است. شیر بادام، شیر کتان و شیر سویا جایگزین های عالی آبمیوه آماده هستند. شیر معمولی نیز می تواند بسیار مفید باشد، فقط مراقب کالری های اضافی باشید.

پروتئین و چربی های مفید را برای اسموتی رژیمی فراموش نکنید

پروتئین آب پنیر یا نخود به راحتی قابل هضم است و اسیدهای آمینه ضروری دارد. این به خوبی در اسموتی شما مخلوط خواهد شد. ماست یونانی نیز پروتئین کاملی دارد. افزودن نصف آووکادو روش خوبی برای دریافت ویتامین ها و مواد مغذی، مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین ب کمپلکس و پتاسیم است. آووکادو همچنین یک منبع عالی از چربی های مفید است. علاوه بر این کره های تهیه شده از مغزها از قبیل گردو و بادام زمینی نیز از موارد شاخص چربی مفید است. دانه چیا هم فواید بسیاری دارد: نوشیدنی را غلیظ می کنند و فیبر و چربی های سالم و پروتئین به آن اضافه می کنند.

سبزیجات را در اسموتی رژیمی فراموش نکنید

اسموتی چیست؟ سه

اسموتی رژیمی سبز هم طرفداران بسیاری دارند. چند مشت اسفناج ، کلم ، و لوبیای سبز باعث می شود اسموتی شما بدون تأثیر منفی روی طعم و مزه، از نظر زیبایی هم عالی به نظر برسد. طعم ترکیبی این سبزی ها بسیار ملایم است و معمولاً با طعم میوه هایی که اضافه می کنید به خوبی پوشش داده می شوند. بعلاوه، شما از قند کمتر و مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری بهره مند می شوید. اگر تصمیم دارید سبزیجات بیشتری اضافه کنید، ترش بودن آن از آب لیموترش تازه بگیرید.

در تهیه اسموتی رژیمی، عاقلانه از شیرینی و قند استفاده کنید

انتخاب میوه های کم قند و سپس ریختن چند قاشق عسل یا شکر، کار هوشمندانه و منطقی به نظر نمی آید. هنگام افزودن شیرین کننده ها از یک پیمانه بسیار کوچک استفاده کنید یا سعی کنید از ادویه هایی مانند دارچین و جوز هندی یا عصاره وانیل استفاده کنید. همچنین می توانید از پودر پروتئین با کیفیت و طعم دار استفاده کنید.

دستور العمل های اسموتی رژیمی و سالم

در اینجا دستور العمل چند اسموتی سالم و تقویت شده با مواد مغذی آورده، شده است:

اسموتی رژیمی آبی و سبز

اسموتی چیست؟ سبز و آبی

اسموتی رژیمی زغال اخته و اسفناج از بسیار خوشمزه بوده و کمتر از ۳۰۰ کالری دارد.همچنین ترکیب خوبی از مواد مغذی را در خود دارد.

مواد تشکیل دهنده اسموتی رژیمی آبی و سبز:

  • ۱/۲ فنجان ماست یونانی (ساده ، بدون چربی)
  • ۱/۴ فنجان زغال اخته منجمد
  • ۱/۳ فنجان شیر بادام (شیرین نشده)
  • ۱ فنجان اسفناج 
  • ۱ قاشق چایخوری پودر پروتئین وانیلی
  • ۱/۳ فنجان یخ

بعد از افزودن مواد بصورت دوتا دوتا، خوب مخلوط کنید. در آخر یخ را اضافه کنید. سرد بنوشید.

اسموتی رژیمی توت فرنگی و خامه

اسموتی چیست؟ توت فرنگی

اجازه ندهید که نام این اسموتی شما را فریب دهد: خامه موجود در این اسموتی از از ماست یونانی تامین شده و نه خامه مضر. با این وجود، هنوز هم طعم عالی خواهد داشت!

مواد تشکیل دهنده اسموتی رژیمی توت فرنگی و خامه:

  • ۱ فنجان توت فرنگی (منجمد یا تازه)
  • ۱۶۰ گرم ماست یونانی ساده
  • ۳/۴ فنجان شیر بادام وانیلی، شیرین نشده
  • استویا (اختیاری)
  • یخ (در صورت استفاده از توت فرنگی تازه)

مواد را در مخلوط کن مخلوط کرده و به مدت ۳۰ ثانیه روی سرعت بسیار زیاد مخلوط کنید.

اسموتی رژیمی آووکادو و شکلات

اسموتی چیست؟ آووکادو

این اسموتی از ترکیب آووکادو، موز و کاکائو، اسموتی سرشار از چربی های سالم برای شما میسازد.

مواد تشکیل دهنده اسموتی رژیمی آووکادو و شکلات:

  • ۲ آووکادو
  • ۱/۲ فنجان بادام
  • ۳ موز یخ زده (خرد شده به قطعات)
  • ۴-۵ فنجان شیر بادام
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • ۲ قاشق پودر پروتئین شکلاتی
  • ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی – اختیاری

تمام مواد تشکیل دهنده را در مخلوط کن، مخلوط کنید تا یکدست شود.


جهت مشاهده مستقیم فهرست بهترین متخصصین تغذیه اینجا را کلیک کنید


سخن آخر

بدون مصرف زیاد قند یا کالری اضافی می توانید از تعداد زیادی اسموتی رژیمی سالم لذت ببرید. لیست خرید مواد غذایی خود را با دقت بنویسید و روی خرید مقدار زیادتری از میوه، شیر و سایر مواد مغذی برای استفاده روزانه خود تمرکز کنید. 


0 دیدگاه

پاسخی بگذارید